Konfigurując system alarmowy, domofon czy sterownik wykorzystujący moduł GSM musisz wprowadzić dane punktu dostępowego APN (ang. Access Point Name) operatora. Poprawne ustawienia najczęściej rozwiązują problemy z połączeniem. Wkładając kartę SIM do telefonu, daje ona sygnał do operatora, który wysyłka specjalną wiadomość SMS z konfiguracją punktów dostępowych. W przypadku systemów alarmowych, domofonowych czy innych modułów GSM nie ma możliwości skorzystania z automatycznej konfiguracji i dane trzeba wprowadzić ręcznie.

W naszym przykładzie konfiguracji punktu dostępowego posłużymy się centralą alarmową Perfecta 16 firmy SATEL, która posiada zintegrowany moduł GSM. Może on korzystać z dostępu do Internetu, wysyłać SMS-y, jak i nawiązywać połączenia głosowe. 

Konfiguracja centrali SATEL Perfecta 16

Aby komunikacja działała prawidłowo należy skonfigurować dane dostępowe do Internetu oraz centrum SMS. Konfiguracja modułu GSM w centrali SATEL Perfecta 16 z siecią PLAY wygląda następująco:

1. Połącz się z centralą Perfecta 16 za pomocą aplikacji Perfecta Control oraz kabla do programowania USB-RS.

2. Przejdź do zakładki SPRZĘT -> Telefon GSM

3. Zaznacz opcję SIM 1 oraz w razie potrzeby wprowadź kod PIN do karty SIM.

4. W polu GPRS APN wprowadź dla sieci PLAY internet, pola Użytkownik i Hasło pozostaw puste.

5. W polu Nr centrum SMS wprowadź +48790998250.

6. Prześlij ustawienia do centrali alarmowej.

7. Gotowe.

Poprawnie skonfigurowany moduł GSM dla sieci PLAY powinien wyglądać jak na grafice obok.

Lista APN-ów oraz centrum SMS popularnych operatorów

Orange:

  • APN: internet
  • Użytkownik: internet
  • Hasło: internet
  • Centrum SMS: +48 501 200 777

Play:

  • APN: internet
  • Użytkownik: pozostaw puste
  • Hasło: pozostaw puste
  • Centrum SMS: +48 790 998 250

Plus:

  • APN: plus
  • Użytkownik: pozostaw puste
  • Hasło: pozostaw puste
  • Centrum SMS: +48 601 000 310

T-Mobile:

  • APN: internet
  • Użytkownik: pozostaw puste
  • Hasło: pozostaw puste
  • Centrum SMS: +48 602 951 111

Jambox mobile:

  • APN: internet
  • Użytkownik: internet
  • Hasło: pozostaw puste
  • Centrum SMS: +48 601 000 310

Mobile Vikings:

  • APN: internet
  • Użytkownik: pozostaw puste
  • Hasło: pozostaw puste
  • Centrum SMS: +48 790 998 250

Virgin Mobile:

  • APN: internet
  • Użytkownik: pozostaw puste
  • Hasło: pozostaw puste
  • Centrum SMS: +48 790 998 62 22
Produkt dodano do ulubionych
Dodano produkt do porównania

Przeglądając naszą stronę internetową bez zmian w swojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki temu nasz sklep internetowy może być maksymalnie bezpieczny i wygodny. Dowiedz się więcej o tym, jak używamy plików cookies z Polityki Prywatności